Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

26 Eylül 2012 Çarşamba

Neler oluyooorrrr bizeeee?

10 gündür Efe'ye bir haller oldu.. Ağzına yemek sokmakta zorlanıyoruz.. Hatta neredeyse süt haricinde hiçbir şey yemiyor.. Sabah kahvaltıya kesinlikle tepkili.. Daha ne verdiğimize, tadına bakmadan kıyameti kopartıyor. Kazara ağzına alırsa bir lokma hemen diliyle ittiriyor.. Peyniri çok sevmese de yerdi, anında tükürüyor. Tereyağlı,ballı ekmeğe bayılırdı. Peynir yemese bile "bak baall" dediğimiz anda açardı kocaman ağzını..Kahkahalar eşliğinde yerdi.. Şimdi ona bile tepkili. Kahvaltı hak getire..Ne verdiğimizin hiçbir önemi yok!
Bu son 10 günün ilk başlarında günün diğer öğünlerine de tepkiliydi.. Şimdilerde biraz daha iyi gibi..(dilimi ısırayım).. En azından öğle yemeğinin büyük kısmını, öğleden sonra yoğurt+meyve veya muhallebisini falan yiyor gibi.Ama bir şekilde oyalayarak. Dışarıda isek dikkati daha rahat dağıldığı için dahat kolay yiyebiliyor. Akşam yemeği ise biraz daha sorun öğlene göre ama zaten hiçbir zaman öğlen yediği kadar çok yemediği için o konuya o kadar takılmıyorum.. Bir şekilde birşeyler yiyor işte..Oğlum "Kral gibi kahvaltı yap, prens gibi öğle yemeği, fakir gibi akşam yemeği" prensibinin öğle ve akşam yemeği kısmını benimsedi sanırım hayat felsefesi olarak..

Neden böyle oldu anlayamıyoruuzzz.. 4 azı dişinin aynı anda çıkıp üstüne bir de köpek dişlerinin gelmesinin sebep olduğunu düşünüyorum, daha doğrusu düşünmek istiyorum. Çünkü her diş çıkışında olduğu gibi gece süt tüketimi bir anda arttı kuzumun yine.. Ama hiç böyle olmamıştı..

Bir de geçen akşam, öğlenden kalan Milupa hindili sebze yemeği vardı. Onu verdim, arada da normalde bayıldığı tavuk suyuna şehriye çorbasını ısıtıp yedireyim dedim. Aradaki farkı hemen anlayıp şehriyeleri tükürdü.. Sonra şehriye çorbasının ısıtmadığım kısmından vereyim dedim.. Aynı çorbayı soğuk soğuk bayıla bayıla yedi.. Deli galiba!?? Ama soğuk yemesi de bana dişlerin bu haline sebep olduğu konusunu düşündürttü açıkçası. Yine de kahvaltı öğününde ne verirsek verelim kesinlikle bakmadan reddetmesini anlayamıyoruummm!!

Bakalım bu durum ne kadar sürecek..Bizi izlemeye devam edin anacıııııımmm..

4 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Diştendir bence de. İçimden geçen geçici bir durum olduğu, anlamıyoruz ki neyi niye yapıyorlar. Benim Efe de aynı model, bir hafta çok iştahlı, başka hafta zor yiyen.

Duygu Yaman dedi ki...

valla sorma Sedacım yaa.. 10 gündür cebelleşiyoruz ama nafile..!!bakalım ne kadar sürecek..

acemi anne Cucu dedi ki...

Beni nazaram degmis olabilir :)
Duducum parasi mukabili yemeyen cocuk nasil yedirilir, sabirli annenin el kitabi dersleri veriyorum eger almak istersen, malum ciddi bir bilgi birikimim var bu konuda :)

Duygu Yaman dedi ki...

:))valla kimin nazari degdi bilemiyorum ama kahvalti ogunu ogun olatak teddediliyor ne verildigine bakmadan..denemek icin sarelle vereyim dedim hiicc bakmadi bile.biz de super anneannenin taktikleriyle kahvalti malzemelerini biberondaki sutun icine koyuyoruz.bal ve rafadan yumurtayi sutun icine katiyoruz..bakalim ne kadar surecek bu durum..parasiyla derkeenn..bi opucukle halletsek su isi..