Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

7 Kasım 2013 Perşembe

Laf Ebesi...

Son zamanlarda bloğu çok ihmal ettim farkındayım..İşyerinden eve yorgun geliyorum, Efe uyanıkken bilgisayar açamıyorum pek. Hele açıp da yazı yazmak falan bir hayal, sağolsun beni kaldırıp kendi geçiyor bilgisayar başına ve basılmadık tuş bırakmıyor, tabi mouse u da unutmamak lazım.. O uyuduğu   zaman da vakti bilgisayarda geçirmek çok istemiyorum, ya Altan'la sohbet, film izlemek daha cazip geliyor, ya kitap okumak istiyorum, ya da.. bazen sadece yorgun oluyorum ve uykum geliyor:(
Yazılmayı bekleyen bir çok olay, bunlarla ilgili fotoğraflar kenarda beni bekleyedursun, ben bugün aklıma gelmişken dili iyice çözülen, gevezeleşen Efe ile aramızda geçen sohbetlerden bir demet yazmak istedim.. Arada olan biten daha sonra inşallahh.. :)

İşte boyu küçük, lafları büyük, Efe'den, bizi hergün hayrete düşüren laflardan bazıları.. Bundan sonra aklıma geldikçe yazmaya çalışıcam ağzından dökülenleri..

-Efeee, pantalonun çok güzelmiş. Nereden aldın?
-Zara'daann :)


-Allah allahh, Efecim bu legonun parçaları eksik, nereye kaybolmuş? Kim bulacak şimdi bunları?
-Anneanne bulur herhaldee


Bu aralar en favori oyuncağı eski işyerinden Çimen ve Aysun'un aldığı Mega Bloks Thomas&Friends serisinden bir çeşit lego.. Kutusundan boşaltıp boşaltıp soruyor:
-Birleştirelim mii?
-Tamam Efecim gel birleştirelim.
Birleştir dikten sonra bir süre oynuyor, sonra bozuyor,tren raylardan kaymayınca da:
-Niye olmuyor buuu?


-Efe, anne nerede çalışıyor?
-Akbank'ta
-Ne yapıyor orada?
-Tuşlara basıyor, kod yazıyor, kart yazıyor. (Bunu nereden öğrendiğini hiiç anlayamadık, bizim konuşmalarımızdan mı çıkarttı bilemiyoruz, hiç böyle birşey öğrettiğimizi hatırlamıyoruz:))
-Pekiii baba nerede çalışıyor?
-İş Bankası'nda (bunu tamamen uydurmuş, nereden böyle uygun gördüğüne gelince: bir sabah baba nereye gidiyor diye sordu, çalışmaya gidiyor dedim. Altan'da işe gidiyor, bankaya gidiyor diyince kafasında İş Bankası olarak kurdu herhalde:))

-Baba nereye gidiyor?
-İşe gidiyor
-Napacak işte?
-Money getirecek :)

Efe annesinin/babasının sandalyesinde oturmak istemektedir, sorar:
-Sen mi oturacaksın buradaa?
-Evet annecim, ben oturucam
-Kaalk, ben oturucam orada..

-Efee, senin bilmediğin birşey yok muu?
-YOK!

Dün annemle dışarı çıkarken, karşı komşumuz da asansöre binince bizim oğlan dile gelir:
-Sen de mi bindin asansöre?
-Evet, ben de bindim.
-Anneannenin evinde de asansör vaar, nenenin(benim anneannem) evinde asansör yok, napalım(en acıklısından)..


-Efee hadi yatalım mıı?
-Pikemi dee...(Pikesiz yatağa adımını atmıyor, partal oldu artık, her yerinden ipler sarkıyor ama umurunda değil..)
-Tamam pikeni de alalım.Hadi yatağına git
-Iıııh, annenin yatağınaa..

-Efe hadi uyu artık
-Pikem neredee?
(Pike bulunduktan sonra)
-Oooooh, caanıımmm. Yumuşacııkk :)

Bu arada feci ispiyoncu, gündüz anneannesi eğlendirmek için tuhaf sesler çıkarttı diyelim, akşam hemen aynı sesi çıkartıp şöyle diyor:
-Anneanne öyle yapıyooo

Çok laf dinliyor, oyuncaklarıyla oynarken biz aramızda sohbet ediyoruz diyelim, bir anda benim söylediğim şeyi tekrarlıyor:)

Yolda yürürken beğendiği bir yer olursa hemen:
-Oturalım mı burayaa?

Geçtiğimiz hafta babam geldi Ankara'dan, gelmeden önce söyledik Tayfun Dede gelecek diye, kapı çaldı,koşa koşa kapıya gitti bizim oğlan:
-Taypun dede geldiii
Kapı açılır, Efe hemen:
-İçeri girelim mii?
Dede içeri girer, daha ayakkabısını çıkartırken bir önceki gelişinde telefonuyla bolca oynamıştı Efe, aklında kalmış hemen atlar:
-Gagafonunuu.. (telefonunu demek istiyor)
Telefonu alınca bu sefer şöyle der:
-Oturalım mı oraya?

Bankaların önünden geçerken:
-Money çekelimm
-Yok annecim bugün çekmiycez
-Yatıralım mıı?
-Yok yatırmıycaz da
-Iıhhhh yatıralıımmmm

*Bu arada anasına babasına çekmiş,bankacı mı olacak nedir? Neredeyse bütün bankaları tanıyor: Akbank,İş bankası,Yapı Kredi,Finansbank,Bonus(Garanti'ye bonus diyor)

Dün annemle Migros'a gitmişler,evden çıkarken Efe kitap ayıracı almış yanına, kasada beklerken gitmiş pos cihazına o kitap ayıracını sokmuş, ödeyelim diyormuş bir yandan. Bütün kasalardaki pos cihazlarına sırayla sokmuş, sonra parasını ödedik demiş.. J

Evde otururken bir anda elini telefonla konuşur gibi kulağına götürüyor:
-Alo, bir ekmek, mama, su. Kredi kartıyla ödiycem.(???)

Anneannesiyle dolmuşa bindiler kaç kere, pek sevmiş. evde de eline para alıp, sehpa olur masa olur bir ucundan parayı uzatıyor ve dolmuştaymış gibi:
-Buyruun

Alışverişleri hangi kartla ödeyeceğimize de karışır oldu paşam:
-Axess kartla ödeyelim

Otururken birdenbire:
-Arayalım mıııı?
-Kimi annecim?
En çok aramak istedikleri:
-Neneyi/İlker amcayııı/evde yoksa bazen babayııı

Bugün ogle yemeğini yemek istememiş, yoğurt diye tutturmuş, annem de yemeğinden yersen beraberinde yogurt da vericem demiş ama nafile.. Onun üzerine kızan annem, hadi yatağına diyip yatağına bırakmış Efe’yi. Normalde uyurken süt içiyor, hatta süt içmek adamın en büyük keyfi diyebilirim. Annem de yemek yemediği için süt de vermemiş:
-Çabuk yatağına, süt de içmeyeceksin o zaman demiş.
Efe yatağında uzuun sure ağlamadan ama en acıklı sesiyle:
-Anneanne bana süt vermediii.. Süt istiyoruuummm diye sayıklayıp durmuş.. Sonunda da uykuya yenik düşmüş..
Bakalım akşam şikayet edecek mi anneannesini?;)


1 yorum:

acemi anne Cucu dedi ki...

Sonunda dudu teyze bir blogger olduğunu hatırladı :))

Yerim ben oğlumun moneylerini ;)))