Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

28 Mayıs 2012 Pazartesi

10 koca ay..

Geçtiğimiz hafta Efe'nin 10.ayı bitti. Rutin doktor ziyaretimizi yaptık tabi ki.. Herşey yolunda, gayet sağlıklı oğlum.
-Artık pilav, nohut verebilirsiniz dedi.  Bezelye için biraz daha bekleyin dedi. Rahatsız edebilirmiş bezelye midesini.

-Soğan,sarımsak 1 yaşından sonra dedi. Asitli oldukları için henüz midesi için iyi olmazmış. Ama bu ay artık yemeklerine domates katabilirmişiz.. Çiğ domates henüz vermiyoruz ama..

-Son 1-2 gündür nezlesi vardı, ben de ilerlemesin diye Peditus şurup kullanıyordum, aferin aldım doktordan;) Ama sadece akşamları kullan dedi..

-Akşam yemeklerinde çorbalara devam. Henüz yemek vermeyin sindiremez daha dedi Nilgün Hanım.

-Öğle yemeklerinde et sevdiği için yemeklerinin içine eski dostlarımız külbastı veya incik de didikleyebilirmişiz.

-Çorba olarak yuvalama gibi de yapabilirsin dedi yoğurt çorbasını.. Malum etsiz,tavuksuz yemeğe hayır kampanyasını yürütüyor Efe..;)

-Artık dişlerini fırçalama zamanıdır diyip Nenedent Bebek diş macunu kullanmamızı önerdi doktorumuz. Bu macunun parmağa geçirilen bir de diş fırçası varmış. Dişlerine bu fırçayla sürüp öyle bırakacakmışız. Çalkalamaya gerek yokmuş.Florürsüz  olduğu için zararsızmış, yutulabilirmiş.. Internette buldum bebekchik.com da..

-6. dişimiz yolda, geliyormuş. Sağ kesici dişten sonra sol kesici dişi de oğlumun ağzındaki yerini alıyormuş..:)

Artık oğlum büyüdü de doktoru beklerken koridordaki oyuncaklarla oynayıp arabalara biniyor..:)



Çok değil sadece 10 ay önce yüzü, gözü şiş hastane odasında yatıyordu sıpa..:)


 İlk günlerde üstüne büyük gelen kıyafetleri kısa sürede doldurmaya başladı, bir de üstüne 10 aylık olduğu halde 12-18 aylık kıyafetleri giyiyor şimdilerde tosunum benim..:)


Sütüm ilk bol geldiği gün nasıl da mest olmuştu, süt sarhoşu gibiydi oysa..:) Yanaklar kıpkırmızı, dudak su toplamış emmekten..:) Kim derdi ki 8 ayda emmeyi tamamen bırakacak diye..



Birçok şey değişti ama deli yatma huyu ilk günden beri aynı. İlk zamanlarda da bizi hayrete düşürüyor, "bu şekilden asıl uyuyabiliyor" dedirtiyordu, hala aynı. Bazen odasına gidip bakıyoruz, tuhaf bir şekilde uyuyor,derin derin. Düzeltesimiz geliyor ama uyanır diye yapamıyoruz. Ama o gayet rahat saatlerce o pozisyonda uyuyabiliyor..:)





2 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Bizimki de 6.5 aydan beri hiç emmiyor, napalım kısmet, çok denedim döndün diye ama inat ettiler mi yapacak bir şey yok. Yemeklerini yesinler de hapur hupur,ona şükredelim :)
Maşallah Efe'me daha da büyüsün, önden önden gitsin :) sağlıkla inşallah.

Duygu Yaman dedi ki...

evet ben de denedim ama kendisini şiddetle geriye itip durdu emmemek için..6 ay iyi bir süre zaten. 6 aydan sonrası bonus;)allahtan yeme problemi pek yok maşallah, dediğin gibi de..:)

(Bu arada senin yenidoğan sergisi ile ilgili yazına yorum yazmıştım, bir soru sormuştum Moriz ile ilgili..ama görmedin sanırsam;)müsait bir zamanında bakabilirmisin;))