Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

25 Haziran 2012 Pazartesi

11.ay

Geçtiğimiz Cumartesi günü Efe tam 11 aylık oldu.. Gün geçmiyor ki yeni birşeyler öğrenmesin, yapmasın.

-Boyu 81 cm, kilosu 10kg 700 gr..

-Son 1 haftadır artık sürekli yürümek istiyor. Koridorda yürüttük diyelim, e anne-baba canı da bir yere kadar.. yoruluyor bünye. Kucağa alıp salona girdiğimiz anda kıyameti kopartıyor "daha yürümek istiyorum" dercesine..

-Söylediği kelimeler: "Annee","Anneanne","Mama","Hadeee","Geel" ya da "Deell","Hııımmm??","Aayyy","Memeee"

-Ben öksürünce arkasından beni taklit edip bir "öhööö" patlatıyor.

-Altan üfff lüyor, o da arkasından aynen..:)

-Çekmece açmaya bayılıyor.

-Odasını pek seviyor, hayran hayran duvarlara bakıyor, duvardaki stickerlara gülüyor, halısını pek seviyor. Koridorda yürürken odasının kapısı açıkça hemen giriyor içeri ve halısına atıyor kendini. Halının üzerindeki gemi,fener, kova,kürek desenlerini gerçek sanıyor sanırım çünkü eğilip onları ağzına almaya çalışıyor:)

-Verdiğimiz yemeklerden bir tek mantı makarnayı sevmedi. Kıymalarını yiyip, makarnalarını tükürüyor..:)

-Emekleyerek televizyon önündeki çite tutunup ayağa kalkıyor kızdığımızı bile bile. Sonra hemen dönüp bize bakıyor tepkimizi ölçmek ister gibi. Hayıırrr diyince önce bi gülüp yumuşatmaya çalışıyor, sonra ya umursamıyor ya da bazen paşa paşa geri oturuyor yere..Keyfine göre artık..

-Haftaya tam da bugün tatile gidiyoruz inşallah.. Doktorumuza otelde ne yapayım, ne yedireyim diye sordum. Diyet büfesinden yedireceksin dedi. Tuzsuz, şekersiz olması açısından en uygunu oymuş.

-Bu ay da akşam yemeklerinde çorbaya devam. En kolay hazmedebileceği şey çorba diyor Nilgün Hanım. E otelde zaten çorba illa ki oluyor. Efe etsiz, tavuksuz yemiyor malum. Çorbaların içine de yemeklerden eti tavuk falan alıp didikliycez..

-Havuza kesinlikle sokma dedi. Ne kadar temiz olursa olsun mikroplara daha açık. Hergün bir sürü bebek geliyor havuz mağduru, kurtulamıyorlar hastanelerden diyor.. Zaten havuza sokmaya niyetim yoktu..Bu kararımı bir kez daha pekiştirdim..:)

-Bir de günde 3 kez duşa sokun, terli kalmasın vücudu dedi. Şampuan kullanmayın, kurutur.. Duş aldırır gibi yapacakmışızz..

- Sivrisinek olayı için ne tavsiye edersiniz diye sordum. Chicco nun bir ürünü var ama çok güvenemiyorum. Zararsız yazsa da sonuçta ellerini ağızlarına alıyorlar ne olur ne olmaz dedi. Onun yerine aktardan lavanta yağı alın. Giysisine damlatın 1-2 damla. Sivrileri uzak tutar dedi..Hemen alınacaklar listesine yazdım;) Böyle doğal şeyleri daha çok seviyorum zaten..

-Tabi ki Calpol, Peditus,Tonimer baby, Fenotral, Serum fizyolojik, Paranox yanımıza almamız gereken ilaçlar.

-D vitamini ve demir vitaminine tabi ki devam.. Hatta 12.ay kontrolüne gitmeden önce bazı testler de istedi doktorumuz. Demir kontrolü vs.. Onları yaptırıp öyle gidecekmişiz kontrole..Bir de 1 yaş aşılarımız var tabi ki:)


2 yorum:

Dışavurum dedi ki...

Lavanta yağı güzel tavsiye oldu, yaşasın Nilgün Hnm. :)
HAvuza sokma kısmına tereddüt ettim bak şimdi.
İyi tatiller şimdiden, çok güzel geçecek eminim.

Duygu Yaman dedi ki...

:) kadın havuzu sorduğumda hatta "havuza girenler popolarını yıkıyolar mı acabaa?" dedi bir de;))
bu arada yazmayı unutmuşum bir de dedi ki; bezinde pembemsi lekeler görürseniz merak etmeyin.. susuz kalınca idrar kristalleşiyormuş, bez parçalarıyla birleşince pembeleşiyormuş.. bol su içirin susuz kalmasın dedi..:)
bir an önce salı günü gelsin diye bekliyorum valla..
Döndükten sonra Efeleri tanıştıralım artık ne dersin Sedaa?