Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

25 Haziran 2012 Pazartesi

Deli Zeyna'nın diş buğdayı:)

Oldu valla olduuu.. En sonundaa, 9,5 aylıkken Zeyno 2 diş birden çıkarttı. Cansu'nun hiç ümidi yoktu dişin geleceğinden ama bir anda patlatıverdi kuzum dişleri..Eee anlı şanlı bir diş buğdayı yapmak lazımdı. Zeyno'nun dişi çıktığında konvoy yapacağıma söz verdim ama henüz gerçekleştiremedik bu olayı.. En kısa sürede inşallah:)
Cansu, evlerinin bahçesindeki çardakta yapmak istedi aslında ama ne yazık ki Ayazağa'daki deli rüzgar izin vermedi buna. Biz de 20 büyük ve 7 tane de boy boy, hatta çoğu aynı boy ve  aralarında sadece ay farkı olan 7 çocuk doluştuk 80m2 eve..Biraz sıcak oldu tabi, bol bol ter döktük. Birbiri arkasına yaramazlık yapıp, bağıran, çağıran, oradan oraya emekleyen, yürüyen yer cüceleri ve peşlerinden koşturan anneleri,anneanneleri davetliydik sadece.. Babalar özgür kaldı o gün..
Cucu, kendi sitesinde uzun uzun anlatmış tabi kızının diş buğdayını. Ben de oradan biraz çalıyorum:) (  http://zeynolugunler.blogspot.com/2012/06/dis-bugdaymz.html )

Cansu'nun annesi Cavidan Teyzecim taa Ankara'lardan yapıp getirmiş yiyeceklerin çoğunu. 2 çeşit de ben yaptım sofrada tuzum olsun diye..:) Evde hiç bırakmadığım, hepsini götürdüğüm için Altan biraz söylendi ama olsun;)


Diş şeklinde pastası ve "Zeyno'nun 2 dişi çıktı" kurabiyeleri de eksik değildi sofrada..

Bol koşturmacalı, neşeli, eğlenceli bir gün geçirdik..

Günlerce Zeyno'm rahat rahat otusun diye koltuk aradım onun boyuna göre.. E-bebekte daha önce olduğunu bildiğim bir koltuk vardı ama bir türlü bulamadım. Joker'e baktım, bulamadım.. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken önce aklıma Palladium'da otoparktan çıkarken gördüğüm Yatsan geldi. Orada deri bir çocuk koltuğu vardı, hatta ayak uzatmalı falan-ucunda puf vardı ama o böyle daha bir çocuk koltuğu gibi geldi bana, bebek için değildi..
Sonra Cucu'nun "Google Dudu" deyişini hatırlayarak yüce google a sordum Bebek koltuğu diye vee görsellerde arattımm.. Vee İstikbal'de aşağıda gördüğünüz şipşirin koltuğu buldumm.. Tam istediğim gibi, tam Zeynep'e göreydi. Eee o da üstüne çookk yakıştıı, bakar mısınız?

Efe'de Zeyno'nun bisikletine musallat oldu. Gerçi çalan müzikler arasındaki at sesinden korktu,kişneme sesi çıktıkça Efe ağladı ..

Bu arada 7 çocuk içerisinde sadece 2 erkek vardı. Bora, İlker'in kuzeninin oğlu, 18 aylık.. Kıpır kıpır, yerinde duramayan bir çocuk. Efe ile Bora, Zeyno'nun odasını, daha doğrusu çekmecelerini darmadağın ettiler. Cansucum, şifonyerin en alt çekmecesi Efe'nin eseri, Gardrop ise Bora'nın. Çok komiklerdi.. Ellerine kıyafetleri alıp alıp dışarı fırlatıp durdular. Zavallı anneler olarak Beyza ile ben de "aman oğlum, yapma oğlum" şeklinde onların bozduklarını düzeltmeye çalıştık..:)


Meslek seçme merasiminde ise onca alet edevata rağmen gitti tahta kaşığı seçti..:)

Zeyno'nun örtüsünde aşağıdakiler vardı;

Makas; modayla uğraşan bir işi olsun diye
İlaç; eczası olsun diye
Ateş ölçer: doktor olsun diye
Kitap: okur yazar olsun diye
Diş fırçası: Dişçi olsun diye (bu sayede belki İlker de dişlerini çektirmeye gider :)))
Ruj: süslü olsun diye
para: bankası olsun diye (Cansu çok zengin olsun diye koydu :) )
pepsi: baba mesleğidir ne de olsa :)
tahta kaşık: iyi bir aşçı olsun diye
Annesinin mesleğini çağrıştıracak mouse, hesap makinesi gibi şeylerse yoktu örtünün üzerinde..


Bir ara babasının izinden gidercesine Pepsi'yi de aldı eline ama çabuk kurtulmak istercesine fırlattı gitti, tekrar tahta kaşığı aldı eline..:)

Meslek seçim merasiminden sonra tüm çocuklar pastanın etrafında toplandılar vee mum üfleme faslı başladı.. Bu sırada nöbetçi fotoğrafçı olarak Altan'nın yerine görev başında olduğum için fotoğraflarda yer alamadım..:)

Grubun en büyüğü ve 2 tane mum üfleme tecrübesi olan, en deneyimlisi olarak Eda üflemek istedi mumları..


Ama errrkeekkk Bora da ondan aşağı kalmadı..;)
Bu çekişmeli anlardan sonra ise Bora, Eda'nın belini ısırıverdi..:)


Deli Zeyna'mm, sağlıklı, dizi dizi, inci gibi dişlerin olması ve onlara iyi bakman dileğiyle..:)

Hiç yorum yok: