Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

7 Şubat 2013 Perşembe

Okuduklarım

Efe daha doğmadan başladım hamilelik,bebek/çocuk gelişimi üzerine kitaplar okumaya her anne gibi.. Önce "Bebeğinizi beklerken sizi neler bekler" isimli pek popüler kitabı almıştım. Bu kitabı pek severek okudum, ara ara tekrar karıştırdım sayfalarını.. Soru-cevap şeklinde olması hoşuma gitmişti, insanı sıkmadan okutuyordu kendini.. Son bölümünde de doğum sonrası ilk zamanlarla ilgili bilgiler de vardı..
Sonra Efe doğdu.. O zaman da "Bebeğinizin ilk yılında sizi neler bekler" isimli, aynı serinin 2.kitabını aldım önce.. Arkasından belirli bir düzen oluşturmak için meşhuuur Tracy Hogg'un "Bebek bakım sorunlarına mucize çözümler" isimli kitabını tavsiye ettiler, onu da aldım..:) Ama açıkçası bu pek methedilen kitap biraz abartıldığı hissini vermişti bana..İlk okuduğumda hatalı ebeveyn miyiz biz yani şimdi dediğim çok nokta oldu.. Sonra doktorumuzun da tavsiyesiyle çok kafa yormamaya, okuyup bana mantıklı gelen yönlerini uygulamaya çalışmaya karar verdim. Bazı tarafları çok da mantıklı gelmemişti bana nedense..

Sonra Efe 1 yaşını geçene kadar yeni bir kitap almadım. Arada internette araştırmalar falan yaptım, makeleler okudum tabi ama o ayrı..
Son zamanlarda ise aldığım ve birini bitirmek üzere olduğum 2 kitap var..
Gerçi bitirmek üzere olduğum kitaba başlayalı uzun zaman oldu ve hala bitiremedim ilginçtir.. İlginç çünkü 2 günden uzun bir kitabın elimde durmuşluğu yoktur, hemen bitiririm.. Ancak yoğun çalışma temposu, Efe ile beraber vakit geçirme isteği, o uyuyunca da ortalığı toplayıp anca 3-4 sayfa kitap okuyabilme durumuna dönüştü..(Efe uyku saatlerini geçe çektiğinden beri bu böyle).. Okuduğum kitabı bir an önce bitirmeliyim zira aynı kitabın 2 yaş için olanı da var ve Efe artık neredeyse 2 yaşında sayılacak.. :)
Kitabımızın ismi: Bir yaşındaki çocuğunuz büyürken ..  Her bölümde çocuğun gelişiminden bir nokta alanı anlatıyor: Konuşma,korkular,yürümek,aile ilişkisi,kabuslar,cinsiyet farkındalığı vs. gibi. Arada çocuğun ağzından yazılan kısımlar var her bölümde, bu kısma da başlık olarak "Ben olmak nasıl birşey". yazmışlar- ki bence gayet dikkat çekici bir başlık.. Ayrıca Söyleyin/Söylemeyin kısımları var çocuğun hangi davranışlarında ne söylememenizi ve ne söylemenizi önerdikleri..
Tüm bu gelişime çocuk açısından bakan, onun örneğin yürümeye başladığında neler hissettiğini anlatan, onun hislerinin farkına varmamızı sağlayan, bebeğin birçok davranışının aslında bizim düşündüğümüz gibi olmadığını, farklı nedenleri olduğunu anlatan, bence okuması keyifli bir kitap..
Mesela bir örnek vereyim: siz çocuğunuza kızdığınızda,birşeyi yapmasını istemediğiniz zaman bağırdığınızda onun "Annem böyle yapmamı istemiyor", ya da "bunu yaptığım için kızdı" dediğini düşünürken aslında o "annem beni neden şimdi sevmiyor acep??" diye düşünüyormuş..
Amerikan Parents dergisinin editörleri tarafından hazırlanan bir kitap. Aynı serinin "İki yaşındaki çocuğunuz büyürken" isimli kitabı da var.Sıradaki hedefim o.. Normalde "terrible two- korkunç iki" olarak adlandırılan bir dönem için yazarın önsözde "bence bu dönem mükemmel ikiler olarak adlandırılmalı" demesi özellikle ilgimi çekti.

Aldığım ama henüz başlamadığım diğer kitap ise http://edaninguncesi.blogspot.com da gördüğüm, Eda'nın annesi sevgili İpek'in tavsiye ettiği "Birlikte Büyütelim-Çocuk Ruh Sağlığı". İpek bu kitap için güzel şeyler yazmıştı. Ben de okumak istedim.. Yakın zamanda okumayı planlıyorum. Bakalım neler öğrenicem bu kitapla...

4 yorum:

acemi anne Cucu dedi ki...

Dudu gerçekten okuyunca inanamadım sen bir kitap aldın ve o kitaplar henüz bitmedi mi :)

Seni gerçekten çok yoruyorlar arkadaşım, bu böyle gitmez :)

Kitaplar başucu niteliğinde diyorsan ben de alayım yoksa senden ödünç alırız, ama merak etme aynı şekilde teslim ederiz :)))

acemi anne Cucu dedi ki...

Dayanamadım verdim siparişi d&r'dan :)

Bu eve yakında bu kitaplar yüzünden sığamayacağız :)

Duygu Yaman dedi ki...

:) valla aynen öyle canım bitmedi, bitemedi halen!!
2.yi henüz okumadım İpek tavsiye ediyordu.. İlki fena değil.. Kitap kitaptır ya, her kitaptaq faydalı birşeyler oluyor... :)

... dedi ki...

Duygucum,

Bol bol vaktin olsun inşallah, keyifle oku:)

Çok iyi yapmışsın, çok faydalı bir kitap, her anne okumalı, her evde bulunmalı.

Okuduktan sonra yorumlarını merakla bekliyorum:)