Efe'nin yaşı

Lilypie Fourth Birthday tickers

31 Ocak 2012 Salı

Sütü bırak,meyveye,sebzeye geeeell;)

6.ay doktor kontrolümüze gittik cumartesi günü. Bu ay da hastalık,diş derken 400gr almışız yine.. Malum, bir bebeğin düzenini bozan 2 şey; hastalık ve diş ..ikisini arka arkaya yaşayınca oğluşumun iştahı biraz kesildi. Eskisi gibi emmiyor. Hatta bazen hiç emmiyor. Özellikle gece uykusundan önce kesinlikle emmiyor bu aralar. Sağıp biberonla veriyorum, lıkır lıkır içiyor. Cansu teyzesiii, yoksa en son görüştüğümüzde Zeynep mi Efe'ye fısıldadı "Sen salak mısın ne emiyorsun? böyle daha rahat" diye;)Şaka bir yana ne kadar emerse tabi. Gittiği yere kadar. Biraz da sağıp veririm ne farkedecek ki..Sanırım oğlum dünya nimetlerinin tadına bakınca, üstelik de kaşığa alışınca "bu süt de neymiş? ben aylardır enayi yerine konuyordum galiba" diye düşünmeye başladı ve memeyi boykot ediyor..:)
6.ay kontrolümüzde doktorumuz Nilgün Hanım Efe'nin çok hırslı olduğunu gözlemledi. Soyup ölçümler için yatırınca, yatağın üstündeki kağıtları bir çekiştirişi var yüzükoyundan sırtüstü yatışa geçebilmek için..görmeniz lazım..Oğlum doktor teyzesini pür dikkat, hem gülerek hem de ciddiyetinden ödün vermeden dinledi görüşme boyunca. Nilgün Hanım bu ayki beslenme düzenimizi şu şekilde oluşturdu:
*Öncelikle her öğünden yarım saat önce 15ml ve her öğünden 1 saat sonra 30ml su vermeye başlıyoruz.
1. hafta;
Sabah 09.00da 120 ml anne sütü içine 4-5 tepeleme tatlı kaşığı Bebelac çavdarlı-mısırlı Kaşık maması,Haşlayıp püre haline getirdiğimiz 2 adet kuru kayısı(kabızlık için) vee 1 çay kaşığı organik üzüm pekmezi koyup yediricez kahvaltı olarak. Organik üzüm pekmezi marketlerde Koska'nın ve City Farm'ın var gördüğüm kadarıyla. Ben Koska'nınkini aldım.
Sonra saat 11.00da Efe için yeni 2 tane lezzet eklendi. Elma püresi ve 30 ml armut suyu. Bunları hazırlamak için cam rendeye ihtiyaç vardı. Malum, vitaminleri ölmesin sebze ve meyvelerin diye robot kullanmıyoruz henüz. Efe, anneannemin yıllardır sakladığı, zamanında benim için kullanılan bir cam rendede rendelenen elmaları yiyor 2 gündür.

Üstüne de yine cam rendede rendelenen armutun bir tülbentin içine koyup çıkardığımız suyunu içiyor. Elmayı yemesinde problem yok da, armut suyu pek hoşuna gitmedi sanırsam. Limon suyu içmiş gibi yüzünü buruşturuyor, biberonla,sulukla içmiyor, kaşıkla içmeyi tercih ediyor. Ama öyle ya da böyle bitiriyor yine de..:)Armut suyu kabızlığına da iyi gelecek inşallah.
(Efe ek gıdalara geçtiğimizden beri her gün ama çok ağlayarak kaka yapıyor..Umarım su ve armut suyu biraz yumuşatacak)
Saat 13.30-14.00gibi 1 aydır alıştığı havuç veya patates püresi öğünü var. Bundan sonrası ise anne sütü:)
2.hafta;
Aynı düzene saat 16.00da yoğurt eklenecek. Taze elden, taze yapılmış yoğurt..Bunun için ben Arzum'un yoğurt makinesini aldım. Piyasadaki en uygun yoğurt makinesi sanırım. Makinesiz olmaz mı derseniz elbet olur, çok da zor değil ama Arzum ile  küçük kaplarda tek porsiyonluk yoğurt da yapılabilmesi hoşuma gitti.
http://www.e-bebek.com/besin_hazirlayicilari/arzum/arzum_bebbe_yogurt_makinesi/ARZ-46471
Yoğurdu önce bir tatlı kaşığı vericez, 1 hafta içinde 1 çay bardağına çıkacak ölçü...
3.hafta;
13.00daki sebze püresinin içine önce ayrı bir yerde haşlanmış 1 çiçek brokoli(havuç ve patatesle beraber haşlamıyoruz çünkü brokoli gaz yapan bir sebze ayrı haşlayıp suyunu döküyoruz..), 2 gün sonra 1 çay kaşığı sarı mercimek,2 gün sonra 1 çay kaşığı yarma buğday(geceden ıslatılmış), 2 gün sonra da 50 gr. kuzu külbastının suyu eklenecek. Yani 3.hafta sonunda acaip besleyici bir sebze püresi Efe'mi bekliyor olacak...
Yeniliklerle dolu bir ay bizi bekliyoooorrr.

6 yorum:

acemi anne Cucu dedi ki...

yaa hayranım şu sizin doktorunuza,,, resmen kıskanıyoruzzz :)

Duygu Yaman dedi ki...

:))sana da bulucaz oyle doktor merak etme..arastirmalarim devam ediyor..

Dışavurum dedi ki...

Ay kuzu külbastısının suyunu yerim onun :)
Hep yaz böyle, süper bilgilendirici olmuş, resmen heyecanlanarak okudum.

Duygu Yaman dedi ki...

:) fırsat buldukça yazmaya çalışıyorum. eskiden gezi blogu yazıyordum, bu aralar onu boşladım-sadece buraya yazıyorum..ee napalım geçici bir süre kapalıyız;).. inşallah şu kış bir bitsin;efeli gezmelerimizi de yazıcam o tarafa.
siz başladınız mı ek gıdalara?

Dışavurum dedi ki...

Yok daha balamadık, 5. ayı dün bitirdik. Bu ay da sadece anne sütü vereceğim, yeterli kilo almışsa tabi. Ek gıdaya geçtiğimizde, önümüzdeki ay; bu yazıyı tekrar okuyacağım :)

Duygu Yaman dedi ki...

biz 5.te başladık sebzeyle.. 400gr almıştı çünkü sadece..anne sütü artık yeterli olmadı geçen ay.. ek gıdaya başladığımızdan beri de sütüm azaldı ama.. daha az emiyor çünkü..